Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrudexe rc itation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea com modo consequat. Duis aute irure.

Xiaomi zajął 422. miejsce na liście "Fortune Global 500"


Z 468. miejsca na liście Global 500 awansował z 46. na 422. miejsce 

I 7. w tegorocznej kategorii usług internetowych i handlu detalicznego, związanej z ubiegłym rokiem 

 Xiaomi Corporation ("Xiaomi" lub "Group"; Stock Code: 1810:Hong Kong) ogłosiła dzisiaj, że firma zajmuje 422. miejsce na liście Fortune Global 500 na rok 2020, dziesięć lat po jej iteracji.

Jest to drugi rok z rzędu, w którym światowy lider technologii pozostaje na liście. Była to najmłodsza firma na liście w 2019 roku, zajmująca 468 pozycję.

 Firma, zajmująca 422. miejsce, ma przychody w wysokości 29,795 mld USD (205,84 mld RMB) i zysk netto w wysokości 1,453 mld USD (34,8 mld RMB) w poprzednim roku obrotowym, co oznacza wzrost o 34,8% w stosunku do roku poprzedniego. Firma utrzymuje swój ranking na 7 miejscu w kategorii Usługi Internetowe i Handel Detaliczny.

"W tym roku obchodzimy 10 rocznicę założenia Xiaomi". Spoglądając wstecz na minioną dekadę, Xiaomi nie osiągnąłaby sukcesu, jakim cieszy się dziś bez serdecznego i niezachwianego wsparcia ze strony prawie 19.000 naszych kolegów z całego świata, Mi Fanów, użytkowników, partnerów biznesowych i przyjaciół", powiedział Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi.

"W niezwykłym roku 2020, kiedy nasze życie jest pod głębokim wpływem różnych radykalnych zmian, tym bardziej chciałbym, aby każdy z was przyjął moją wdzięczność i uznanie w tych trudnych czasach. Chciałbym również skorzystać z tej okazji, aby podkreślić nasze zaangażowanie w ciągłe tworzenie i wprowadzanie niesamowitych innowacyjnych produktów, w najbardziej dostępnych i uczciwych punktach cenowych, dla każdego Mi Fana i użytkownika w każdym zakątku świata", dodał.

Jako firma internetowa ze smartfonami i inteligentnym sprzętem połączonym z platformą Internet of Things (IoT) w rdzeniu, założona w kwietniu 2010 roku, Xiaomi została również wymieniona na liście Fortune's China 500 ponownie w lipcu, zajmując 50. miejsce, awansując o trzy miejsca z 53. ubiegłego roku. Firma znalazła się pod numerem 24 wśród 50 najbardziej innowacyjnych firm na świecie w 2020 roku przez Boston Consulting Group, a także pod numerem 384 na liście Forbes Global 2000 na rok 2020.

Xiaomi nadal demonstruje swój zdrowy wizerunek marki konsumenckiej i silny potencjał wzrostu, dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu "triathlonu" firmy, a także dzięki wynikom swojej prekursorskiej pozycji w erze 5G.

Według międzynarodowej organizacji badawczej IDC, w czerwcu 2020 roku Xiaomi pozostawała 4. marką smartfonów na świecie pod względem wielkości sprzedaży wysyłkowej. Firma inkubowała i zainwestowała również w ponad 200 firm ekosystemowych, z których wiele specjalizuje się w rozwoju inteligentnego sprzętu, dzięki czemu do końca marca 2020 r. zbudowała największą na świecie konsumencką platformę IoT z około 252 milionami podłączonych inteligentnych urządzeń, z wyłączeniem smartfonów i laptopów.

Od momentu rozpoczęcia globalnej ekspansji Xiaomi około 6 lat temu, w czerwcu 2020 roku, pod względem ilości przesyłek, Xiaomi znalazła się w pierwszej piątce na 50 rynkach, spośród 90 rynków światowych, na których firma jest oficjalnie obecna, według międzynarodowej organizacji badawczej Canalys.

"Na naszych globalnych rynkach zaobserwowaliśmy dobre wyniki w ciągu roku do chwili obecnej, a w pierwszym kwartale 2020 r. po raz pierwszy byliśmy świadkami tego, że nasze zagraniczne przychody z rynków światowych stanowią połowę wszystkich przychodów firmy. Koncentrujemy nasze zasoby i talenty na naszej globalnej ekspansji, którą rozpoczęliśmy sześć lat temu, i realizujemy naszą misję, polegającą na umożliwieniu wszystkim na świecie korzystania z najlepszych możliwych innowacyjnych produktów" - powiedział Chew Shou Zi, Prezes International, Xiaomi.

"Skutki pandemii były odczuwalne w pierwszych miesiącach tego roku, ale wraz ze stopniowym rozluźnianiem się środków zapobiegawczych, widzimy zdecydowane odbicie dzięki naszym wysiłkom na rzecz zabezpieczenia łańcucha produkcji i dostaw, ścisłej współpracy z naszymi globalnymi partnerami, a także wykorzystania potencjału naszego wielokanałowego systemu sprzedaży detalicznej online offline", dodał.

Według IDC, od drugiego kwartału 2020 r. Xiaomi była największą marką smartfonów w Indiach pod względem ilości przesyłek 12. kwartał z rzędu, czyli 29,4% udziału w rynku.

Zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale Xiaomi stała się czołową marką smartfonów w Hiszpanii, z olbrzymimi udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 28% i 37%, nieco ponad dwa lata po oficjalnym wejściu na rynek w listopadzie 2017 r.; natomiast w drugim kwartale odnotowaliśmy skok do marki nr 2 we Francji, z udziałem w rynku na poziomie 15% i wzrostem rok do roku o 82%.

Xiaomi jest również zaangażowana w budowę i rozbudowę swojej nowej, wysoce wydajnej sieci detalicznej, która obejmuje zarówno kanały online jak i offline, na rynkach zagranicznych. Na dzień 30 czerwca 2019 r. za granicą znajdowało się 520 autoryzowanych sklepów Mi Home, co stanowi 92,6% wzrost rok do roku.

Na początku 2020 roku Xiaomi dostroił swoją nadrzędną strategię od "Smartphone+AIoT" do "5G+AI+IoT i nowej generacji superinternetu", inwestując co najmniej 50 mld RMB w ciągu pięciu lat w "5G+AIoT", aby podwoić naszą przewagę w tej dziedzinie. 5G to nie tylko szybsza sieć smartphone'ów. "5G+AIoT" reprezentuje zdolność Xiaomi do oferowania usług w całej naszej kompleksowej linii produktów. Daje nam to szansę na zaoferowanie unikalnych i pionierskich przypadków użycia AIoT. Strategia ta doskonale wpisuje się w internetowe DNA firmy, zapewniając jej zwycięstwo w nowej, inteligentnej erze.

Spółka osiągnęła próg 10 mld RMB przychodów ze sprzedaży w 2012 r., 100 mld RMB w 2017 r., a jej całkowite przychody przekroczyły 200 mld RMB w 2019 r.

Fortune Global 500, znany również jako Global 500, jest corocznym rankingiem 500 najlepszych korporacji na świecie, sporządzanym i publikowanym przez magazyn Fortune od 68 lat, mierzonym przychodami z poprzedniego roku podatkowego.

500 największych firm na świecie w 2020 roku wygenerowało 33,3 bln USD przychodów i 2,1 bln USD zysków w 2019 roku. Łącznie w tym roku firmy zatrudniają 69,6 mln osób na całym świecie i są reprezentowane przez 32 kraje i regiony.